#Guest Post – Andreea Vladoiu despre proiectele Econosofia si Voluntari pentru Idei si Proiecte

 

971746_10152279811544763_615531165_n

În toamna lui 2011, ajunsesem la Bucureşti hotărâtă să intru într-o asociaţie studenţească încă din primul an de facultate. Nu prea ştiam eu care e faza cu organizaţiile de genul, un lucru era sigur: voiam să fac ceva productiv cu timpul meu liber şi să cunosc oameni. De VIP –Voluntari pentru Idei şi Proiecte – am auzit de la o colegă, târziu după ce s-au încheiat recrutările. Îmi tot povestea că în Econosofia, una dintre cele patru comunităţi ale organizaţiei, învaţă multe despre economie, într-un mod practic, organizează conferinţe şi proiecte şi întâlnesc oameni din domeniu, pe care altfel îi vezi doar la televizor .

N-a fost nevoie să aud mai multe, aşa că iată-mă la începutul celui de-al doilea an de facultate completând formularul de aplicaţie. Îmi amintesc şi acum ziua în care am fost la interviu: mă îndreptam către clădirea Paul Bran a ASE-ului, plină de entuziasm şi emoţii, pentru că ştiam că urmează o serie de întrebări din domeniul economic. Cu toate acestea, deşi n-am ştiut să răspund la toate întrebările, atmosfera a fost lejeră, iar Ana şi Alexandra, cele două fete cu care am purtat discuţia, au reuşit să mă facă să mă simt în largul meu.

A urmat perioada de probă – două săptămâni de foc – în care am cunoscut mai bine organizaţia, dar am avut de îndeplinit mai multe task-uri şi de pregătit o dezbatere pe o temă economică – the grand finale! Au fost două săptămâni în care am muncit foarte mult, ceea ce ne dădea tuturor o satisfacţie imensă, dar am cunoscut şi am lucrat cu oameni diferiţi, care aveau toţi acelaşi scop – să facă parte din VIP.

Am trecut şi de perioada de probă. Ce a venit după, a fost un mix de tipul „work hard, play hard”. Din decembrie şi până în mai am lucrat pe un proiect, am făcut parte din două departamente, participam la activităţile comunităţii – discuţii pe teme economice, workshop-uri pe trading interbancar, participare la conferinţe – şi nu ratam niciun party VIP.

Ca să înţelegeţi mai bine, structura VIP este următoarea: VIP este brand-ul umbrelă, ce „adăposteşte” cele patru comunităţi: Econosofia, din care fac parte, Business Club, International Affairs şi Leadership Development. Pe lângă aceste comunităţi, în care oamenii intră la început, mai sunt şi cele şase departamente: Financiar, Fundraising, Human Resources, Marketing, Online, Public Relations. Un membru VIP poate fi într-unul, două, sau chiar mai multe departamente. În cadrul acestora participă la diverse training sessions şi workshop-uri, iar cunoştinţele şi abilităţile dobândite acolo le aplică în lucrul pe proiecte. Fiecare comunitate are proiectele sale specifice, dar un membru poate face parte din echipa de organizare a oricărui proiect, indiferent de comunitatea sa.

Anul acesta, câţiva oameni au avut încredere în mine şi m-au lăsat să îmi pun în aplicare ideile în calitate de manager Econosofia. Ca manager, de comunitate sau departament, rolul tău e să „creşti” oamenii pe direcţii specifice. Le oferi resurse nu numai pe hard skills-urile necesare în comunitate sau departament, dar îi şi pui în situaţii în care ei să înţeleagă mai bine organizaţia şi ce vor să facă mai departe, astfel încât să te asiguri că există continuitate, dar şi că oamenii şi-au atins într-o anumită măsură obiectivele proprii.

Ce mi-a plăcut mie foarte mult la VIP au fost oamenii şi libertatea. Libertatea de a-ţi pune în aplicare ideile, de a experimenta, de a descoperi ceea ce îţi place. Ştii că dacă greşeşti nu eşti judecat sau sancţionat, iar atâta timp cât demonstrezi că vrei să faci un lucru, ai parte de încurajare şi de susţinere. De aceea am ales să rămân şi în anul trei de facultate şi să duc implicarea mea la un alt nivel.

Andreea Vlădoiu,

Manager Econosofia 2013-2014

Econosofia este o comunitate a Voluntari pentru Idei şi Proiecte

Leave a comment