La studii in Anglia – Worcester University (1) -Interviu

Interviu cu o studenta din UK.cathedralSunt fericit sa adaug primul interviu al  blogului ‘PlecLaStudii’ cu o studenta care tocmai a terminat Universitatea din Worcester. Din pacate pentru noi, ea a tinut sa nu ii apara numele si contact-ul pe site, dar daca este cineva interesat de parerea ei , va asteptam sa ne trimiteti un mail la pleclastudii@gmail.com si putem sa trimitem datele de contact pe privat.

1. Cum te-ai decis sa pleci sa studiezi in Marea Britanie?

Dupa ce am analizat ofertele universitatilor din Romania si modurile de a aplica pentru ele
am realizat ca nu am foarte multe optiuni pe placul meu. La sugestia unui prieten m-am decis
sa imi indrept atentia catre universitatiile din Marea Britanie si am fost placut surprinsa sa
gasesc foarte multe optiuni care mi-au captat atentia.

2. De ce Marea Britanie?

Poate pentru ca Marea Britanie m-a fascinat de mica, inca din scoala generala de cand
profesoara de Limba Engleza ne-a prezentat tara pentru a descoperi cultura din spatele limbii.
Pe deasupra, pentru ca e o tara recunoscuta pentru calitatea cursurilor oferite.

3. De ce Worcester Uni?

Worcester Uni pentru ca asa am fost indreptata de catre agentia prin care am aplicat. Hotarare
care s-a bazat pe bugetul printilor mei, pe costurile de trai si nu in ultimul rand pe cursurile
oferite si optiunea de a combina doua subiecte de studiu.

4. Ce curs ai ales si de ce?

Am ales (poate gresit) pe un principiu hedonistic sa studiez ceea ce imi place sa fac, sa citesc
si sa ma uit la filme. Film si Literatura Engleza. Suna bine initial, si suna promitator in timpul
studiilor. Pe parcursul celor trei ani am fost multumita cu ce joburi imi erau promise pentru
cand temrinam, avand in vedere ca urma sa dau dovada de „transferable skills”. S-a dovedit
a fi o decizie riscanta, pentru ca studiul litaraturii si filmului (spre deosebire de film making
si creative writing, unde faci nu doar inveti despre) te poate limita la mediul academic.
Poti merge mai departe cu studiile, catre un Masterat si un PhD (Doctorat), si apoi preda
aceste subiecte, dar nu pot fi aplicate in ‚real life’. Angajatorii cauta angajati care pot aplica
cunostintele invatate pe parcusul universitatii la locul de munca, totul trebuie sa fie practic,
si chiar daca tu esti capabil de destule abilitati listate in CV ele nu provin direct din materia
invatata si nici nu apar in titlul cursului pe care l-ai urmat. Cred ca asta e un sfat de tinut
minte, ar fi fost bine sa fi studiat ceva practic alaturi de ceva care mi-ar fi placut.

5. Chirie ‘on campus ‘ sau ‘off campus’?

Eu am ales de la inceput off campus pentru ca mi s-a parut mai ieftin. Daca stau sa fac
socotelile nu cred ca am iesit in profit in niciun fel datorita platii utilitatilor. Cand proprietarul
casei lasa la latitudinea chiriasilor plata facturilor, si cand chiriasii sunt studenti (vestitii ca
nu au niciodata bani) aceasta plata devine o problema in casa si cade pe unul pe altul. Pe
de alta parte, on campus sunt avantaje si dezavantaje. Da, esti foarte aproape de facultate
si te poti trezi cu 10min inainte de inceperea cursului, e mult mai usor sa socializezi cu
colegii de la curs daca majoritatea stau in campus, esti teoretic aproape de biblioteca daca
biblioteca universitatii a fost construita in acelasi campus (desi acesta nu este cazul cu unele
universitati, mai ales cele mari) si facturile sunt incluse in chirie. Dezavantajele ar fi ca cea
mai ieftina cazare in campus este in final destul de scumpa, chiar si din punctul de vedere
al unor englezi, chiar daca toate facturile sunt platite de universitate, trebuie sa imparti baile
si bucataria cu destui de multi colegi (iar curatenia promisa de universitate nu este mereu
facuta) si este destul de greu sa scapi din contractul facut cu universitatea pentru an, de
exemplu daca intervine ceva si vrei sa te muti sau sa te intorci acasa e destul de posibil sa nu
iti vezi banii inapoi pe care i-ai platit in avans.

6. Cum ai gasit chirie si ce ii sfatuiesti pe ceilalti sa faca pentru a gasi chiria ieftina?

A fost destul de greu sa imi gasesc o camera de inchiriat, desi agentia prin care am aplicat
imi promisese sa ma puna in legatura cu o agentie imobiliara din Anglia care mi-ar rezolva
aceasta problema in septembrie eu inca nu primisem niciun ajutor, eram in data de 13 si eu
trebuia sa fiu in Anglia pe 21 si nu aveam nimic aranjat. Am reusit in final sa imi gasesc
singura, cautand pe siteurile englezesti pentru studenti, si am dat de un proprietar intelegator
care m-a lasat sa semnez contractul trimitandu-l printru-un email si platind depozitul prin
transfer bancar, dupa ce mi-a trimis poze cu casa si camera pe care urma sa o inchiriez. Nu
cred ca a fost cea mai buna metoda, pentru ca e greu sa iti dai seama de calitatea casei si de
cat de cald/ frig o sa iti fie pe timpul iernii. Daca iti permiti te poti duce intr-o mica vizita in
Anglia si poti stabili cu diferiti proprietari sa vezi proprietatea si sa faci o alegere informata,
dar acest plan trebuie facut din timp si bineinteles trebuie sa ai si banii necesari.

7. Cum ti se pare Worcester?

E un oras destul de mic… foarte mic, in comparatie cu Bucurestiul in care am crescut
Worcesterul poate deveni destul de plictisitor dupa un an in care ai vazut cam tot ce poate
oferii. Da, are foarte multe cubluri si restaurante si magazine, dar daca viata de noapte nu e
stilul tau nu prea are foarte mult de oferit. E in schimb un oras destul de linistit si te simti in
siguranta chiar daca esti pe strada la ore tarzii, si e destul de pitoresc incat sa iti faca placere
sa te duci la plimbare pe malul Severnului si sa vezi catedrala de aproape, dar asta e cam
singurul sarm al orasului.

8. Ce activitati extracuriculare ai avut in timpul facultatii?

Sunt foarte multe optiuni pentru a-ti petrece timpul in cadrul universitatii dar in afara
cursurilor. La inceputul anului esti intampinat cu un „Sports and Socities Fair” de unde iti
poti alege zeci de activitati extracuriculare, de la canoe, la film, de la teatru la muzica si lista
poate continua.

9. Cat de repede ti-ai gasit job?

Primul job aici a fost ca Student Ambassador, un rol destul de usor de primit, unde reprezinti
universitatea si cursurile oferite. Nu e permanent si nu e cu program fix, universitatea
te contacteaza cand au nevoie de tine si tu poti spune da sau nu in functie de cand esti
disponibil. Cand am terminat cursurile am gasit alte joburi in universitate, pentru o durata
limitata. Apoi a fost destul de greu sa imi gasesc joburi in oras, datorita motivului mentionat
mai sus dar si datorita economiei actuale.

10. Cum ti s-a parut procesul de aplicare? Ai aplicat singur sau printr-o agentie de
recrutare in Romania? Daca ai aplicat singur cum ti s-a parut form-ul de aplicare?
Dificil sau nu de completat?

A fost destul de usor pentru ca am primit ajutor de la o agentie care se ocupa cu trimitea
studentilor interesati in diferite facultati din strainatate. Poate uneori am fost dezamagita
de ajutorul oferit sau de timpul in care asteptam un raspuns de la aceasta agentie pentru
urmatorul pas al procesului de aplicare, dar in final totul a fost bine.

11. Ai luat imprumutul de la Guvernul Marii Britanie sau nu? Daca da, cum ti s-a parut
documentul pe care trebuia sa il completezi? Dificil sau nu de completat?

Din nou, am primit ajutor de la agentie si nu a fost complicat. Din ce imi amintesc e destul
de clar ce trebuie sa faci, si daca citesti atent cred ca se poate completa pe cont propiu.

12. Ce greseli majore crezi ca ai facut in procesul de aplicare si pe timpul studiilor?

Cred ca faptul ca m-am limitat la o singura universitate a fost o greseala, ar fi fost poate mai
bine daca m-as fi indreptat catre universitati mai mari.

13. Ce le recomanzi celor care vor sa studieze in Marea Britanie ?

Sa sa informeze cat de mult pot si sa isi faca un plan de viitor, luan in considerare la ce sunt
buni si la ce vor sa faca dupa universitate.

14. Planuiesti sa te intorci in Romania sau nu? Ce intentii ai pe viitor?

Dupa munca depusa aici vreau sa continuu sa muncesc catre un viitor in Marea Britanie.
Daca m-as intoarce acasa tot progresul de aici ar fi anulat si s-ar simti ca un esec.

15. Ce parere ai despre initiativa noastra , blogul ‘PlecLaStudii’?

Cred ca este o idee foarte buna si poate oferi mult ajutor studentilor care planuiesc sa studieze
in strainatate. Mi-as fi dorit sa fi avut si eu un asemenea website unde sa ma informez de ce
ma asteapta si sa ma ghidez in deciziile facute.

16. Un cuvant de final ? ( Daca crezi ca am omis ceva sau povesteste-ne anumite
intamplari hazlii sau nu prea hazlii despre ce ai mai patit in Marea Britanie)

Cred ca in primul an de studiu te loveste un pic realitatea, traind pe cont propriu si fiind
nevoit sa iti rezolvi toate probleme singur fara ajutor de la parintii, in afara de ajutorul moral
de la departare prin intermediul webcamului.

Ii multumim studentei noastre din Worcester, ii uram mult succes si asteptam noi vesti de la ea! 🙂

Fotografie: Catedrala din Worcester

Sursa: http://wychegnome.ltd.uk

Leave a Reply

