La studii in Anglia (4)- Birmingham City University – Cristina Lavinia

IMG_0680

Un interviu incitant cu o studenta plecata la studii in Birmingham, la Birmingham City University, Cristina Lavinia ofera repere importante pentru viitori studenti care doresc sa plece in Marea Britanie!

Cum te-ai decis sa pleci sa studiezi in Marea Britanie?

Nu a fost o decizie prea dificila la momentul respectiv, eram dezamagita de sistemul de invatamant romanesc si imi doream sa plec in lume. Imi parea ca domeniul pe care mi-l alesesem era de nisa in Romania, in timp ce in afara s-a dezvoltat o adevarata cultura imprejuru-i. Aveam mai multe de invatat.

De ce Marea Britanie?

Din motive care tin de confort. Era foarte important pentru mine sa stapanesc subtilitatile limbii tarii gazda, ori engleza mi-a fost cea mai aproape. Apoi, nu am fost singura care a aplicat la universitati englezesti, am plecat patru colegi doar din clasa mea, dar in orase diferite.

De ce Birmingham City University?

Datorita cursului si al faptului ca era considerata buna pe domeniu. N-am stiut de la bun inceput daca vreau sa ma concentrez pe fotografie, ilustratie sau design grafic, asa ca a ajutat ca in primul semestru le-am studiat pe toate si am facut apoi alegerea. A contribuit si ca Birmingham e al doilea cel mai mare oras din Anglia.

 

Ce curs ai ales si de ce?

Studiez comunicare vizuala cu specializarea pe design grafic. In principiu pentru ca ma interesau artele in liceu si desenam. Secundar pentru ca stateam cu orele in biblioteca uitandu-ma la numerele din trecut ale revistei Graphic.

Chirie ‘on campus ‘ sau ‘off campus’?

Din primul an m-am interesat de locuri alternative campusului. In toti cei trei, am locuit in case pe care le-am impartit cu altii sau in garsoniere. E o diferenta destul de mare intre a locui in campus sau in afara lui, iar asta s-a remarcat pe plan financiar si social. E mai usor sa legi prietenii locuind in campus si e mai avantajos financiar sa locuiesti in locuinte private.

Cum ai gasit chirie si ce ii sfatuiesti pe ceilalti sa faca pentru a gasi chiria ieftina?

Am inceput cautarea online, ma uitasem dupa case cu doua saptamani inainte sa plec in Anglia, iar alegerea finala am facut-o dupa doua zile de vizitat. Procesul in sine mi s-a parut relativ lejer, cu mentiunea ca ajuta sa ai unde sa stai peste noapte in timp ce cauti. Alti prieteni, insa, si-au ales locuinta fara sa o vada in prealabil si au ajuns sa aiba experiente neplacute cu ceilalti chiriasi. Singurul sfat pe care il pot da e sa petreaca destul timp cautand, sau daca mutarea spre privat are loc in anul doi, vor avea posibilitatea de a se grupa cu colegi sau prieteni si de a inchiria o casa intreaga.

Cum ti se pare Birmingham?

Parerile sunt impartite. Multi dintre colegii mei regreta orasul, fiind destul de industrial, cu exceptia centrului, si acesta de dimensiuni reduse. Personal, am ajuns sa ma atasez de loc intr-un final, am gasit locuri si oameni cu care rezonez. Galeriile sunt ascunse, dar exista, la fel si oportunitatile. Comunitatea artistica e destul de restransa, e mai accesibila decat cea din Londra, dar varietatea este limitata.

Sunt alte orase mai atragatoare decat Birmingham, insa faptul ca e de dimensiuni mari creeaza mai multe slujbe si chirii ieftine.

Ce activitati extracuriculare ai avut in timpul facultatii?

Am fost voluntara la un festival de film si un festival de muzica electronica, am colaborat cu studentii de la Conservator intr-o piesa performativa, iar acum particip la o noapte de performance impreuna cu artisti locali si muzicieni. Cred ca e important sa te implici in proiecte care iti plac, care iti vorbesc, iti ofera mai multe sanse sa te form(ul)ezi ca persoana.

Cat de repede ti-ai gasit job?

Yellow card-ul a venit cu greu. Am aplicat in februarie, in primul an de facultate, si l-am primit in iunie, in aceeasi perioada cu o prietena care aplicase in octombrie. Desi pentru mine nu a fost o problema prea mare, pentru alti colegi care se aflau in aceeasi situatie a fost diferit. Slujba am primit-o cu ajutorul unui prieten care m-a recomandat, insa majoritatea studentilor cu slujbe part time nu s-au straduit foarte mult sa le obtina.

Cum ti s-a parut procesul de aplicare? Ai aplicat singur sau printr-o agentie de recrutare in Romania? Daca ai aplicat singur cum ti s-a parut form-ul de aplicare? Dificil sau nu de completat?

Am aplicat impreuna cu cativa colegi, dar cu totii pe cont propriu. Formularul a fost destul de clar si completarea nu a durat prea mult, spre deosebire de scrisoarea de intentie la care am lucrat o saptamana.

Ai luat imprumutul de la Guvernul Marii Britanie sau nu? Daca da, cum ti s-a parut documentul pe care trebuia sa il completezi? Dificil sau nu de completat?

Da. Nu-mi amintesc sa fi avut vreo problema cu documentul, iar raspunsul a fost prompt, as zice.

 

Ce greseli majore crezi ca ai facut in procesul de aplicare si pe timpul studiilor?

Cand am aplicat nu stiam exact ce inseamna design grafic, terminam un liceu cu profil matematica-informatica si nu facusem cursuri de desen. Voiam sa transform o pasiune intr-o meserie, insa nu stiam ce presupune. Ca urmare, nu am fost admisa la universitatea pe care mi-o doream, deoarece portofoliul meu era mai degraba ilustrativ decat conceptual.

Un alt lucru pe care il regret este ca nu am folosit resursele facultatii pe cat as fi putut. Cursul pe care il voi termina in aproximativ doua luni functioneaza pe baza initiativei, studentul trebuie sa afle pe cont propriu ce anume ii pune la dispozitie facultatea si la ce oameni trebuie sa apeleze pentru ajutor. Poate suna descurajant intr-o prima instanta, insa tehnicienii si tutorii sunt dispusi sa ajute.

Ce le recomanzi celor care vor sa studieze in Marea Britanie ?

Fiecare va avea o experienta diferita, insa ajuta sa fii hotarat/a ca asta e cea mai buna solutie pentru tine la momentul respectiv, chiar daca iti vei schimba parerea pe parcurs. In unele domenii, facultatile din Romania au o oferta mai buna.

Planuiesti sa te intorci in Romania sau nu? Ce intentii ai pe viitor?

Inca nu sunt hotarata, momentan iau in considerare sa ma mut in alta tara.

Ce parere ai despre initiativa noastra , blogul ‘PlecLaStudii’?

Ma alatur celorlalti intervievati cand ma imaginez intoarsa in timp si rasturnand blogul pe dos dupa informatii. Util mi se mai pare faptul ca cititorii au posibilitatea de a intra in contact cu studenti care au trecut deja prin procesul de admitere.

 Un cuvant de final ? ( Daca crezi ca am omis ceva sau povesteste-ne anumite intamplari hazlii sau nu prea hazlii despre ce ai mai patit in Marea Britanie)

Cu timpul devine mult mai usor.

Multumim studentei noastre din BCU si ii uram mult succes in continuare. De asemenea pentru cei interesati de mai multe amanunte despre experienta si sfaturile Cristinei, va rugam sa nu ezitati sa ne contactati pe pleclastudii@gmail.com pentru a va pune in legatura cu ea!

Fotografie : Cristina Lavinia in Palais du Tokyo

Sursa: Arhiva personala Cristina Lavinia

1 Comment

  1. Pingback: Birmingham City University | Plec La Studii

Leave a Reply

