Studiaza in Olanda

Amsterdam_Collage

Ieri am gasit un blog simpatic si am primit acordul sa luam cateva pasaje considerate de noi importante de la Raluca Hritcu.
ENJOY!

“Ce trăiesc eu e un pic rupt din filme şi de departe diferit de învăţământul pe care l-am experimentat până acum.

Am vorbit deja despre faptul că aici cursurile durează între 2 şi 3 ore, dar vreau să mă refer şi la nivelul lor de dificultate, care este cu mult mai ridicat. Am observat că se pune foarte mult accent pe situaţii practice, pe discuţia şi anliza unor situaţii reale. Orice teorie ne este prezentată prin prisma modului în care lucrurile se întâmplă de fapt într-unul din sistemele actuale economice.

Ca să pot participa onorabil la un seminar, trebuie neapărat să citesc înainte cel puţin 40 de pagini, numărul variind în funcţie de obiect. Toate materialele necesare sunt pe Internet, noi trebuie doar să le imprimăm. Sunt de asemea incluse toate slideurile pe care profesorii le folosesc ca suport de curs sau seminar şi deci nu e nevoie să scriem absolut nimic. De altfel, şi ei preferă să discute liber cu studenţii, în loc să-i vadă scriind. Temele trebuie trimise pe e-mail cu câteva zile înainte de seminar, astfel încât profesorul să le poată aduce gata corectate şi să-ţi poată explica ce şi unde ai greşit.

Majoritatea profesorilor sunt bărbaţi. În ciuda faptului că au vederi foarte deschise şi tolerante, olandezii au încă o problemă cu a accepta femei de succes, în calitate de profesori de exemplu. Eu am o singură femeie profesor şi din păcate ea e o excepţie de la ceea am văzut până acum în materie de pregătirea profesorilor. La primul seminar s-a bâlbâiat continuu, nu a lăsat foile din faţă, revenea de câte trei patru ori asupra a ceea ce spunea, se tot răzgândea, şi-a cerut scuze pentru că nu reuşea să explice, recunoscând că era prima dată când preda cursul respectiv. Jenant. Arăta totuşi FOARTE bine, ceea ce mă face- în adâncul sufletului meu misogin- să mă gândesc că şi în Olanda se dau interviuri şi concursuri de angajare cu alte părţi ale corpului decât creierul.”

Cititi in continuare  aici si mai multe informatii gasiti pe blogul Ralucai,  http://www.ralucahritcu.ro.

Multumim pentru amabilitate Raluca si mult noroc in continuare!!

Fotografie: Colaj Amsterdam

Sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Amsterdam_Collage.png

Leave a Reply

