Work & Travel – Interviu (1) – Cristina Rusnac

733764_604527009576918_239613776_n

Pentru ca stiu ca sunt destule dezbateri despre cat de bine este sau nu la Work and Travel,  despre cum sunt angajatori de acolo  si ce bani sunt necesari pentru o asa experienta am decis sa deschis si o rubrica separata dedicate acestor probleme. Cristina Rusnac a fost de acord sa ne ofere un interviu despre experienta ei din 2012 la Work and Travel

1. Unde ai fost la Work and Travel?


In Yellowstone National Park.
2. Ce job ai avut?
Facea parte din Hospitality Crew. Am lucrat in fast food si nu doar pe un singur post.
Am inceput ca ajutor de casier (runner), am facut si sandvisurile si am sfarsit prin a fi casier.

3. De ce ai vrut sa pleci la Work and Travel?
Pentru ca am vrut sa am parte de o experienta noua. Sa invat sa fiu responsabila de lucrurile pe care le fac. Sa ma dezvat sa am totul facut de mama. Si clar, sa vad America!!

4. Ai aplicat prin agentie ?
Da.
5. Ai fost singura sau ati fost in grup?
Am fost cu inca doua prietene. Nu cred ca as fi avut tupeu sa plec singura, ca-s cam fricoasa.😀

6. Care au fost costurile totale de plecare, ai luat un imprumut sau ai avut banii inainte?
Costuri totale…nu stiu exact, in jur de 2700$, chiar nu mai stiu. Am luat imprumut 2200$ (cred) de la banca. Mi se pare foarte avantajos creditul de la BRD pentru Work&Travel.

7. Sincer, ai iesit pe plus sau pe minus dupa cele 3 luni de munca in State?
Sincer, nu am iesit pe plus. Am prins un an destul de aiurea. Adica nu am putut face overtime si nici sa avem al doilea job. Dar am venit acasa exact cu banii pe care trebuia sa ii dau la banca.

In acelasi timp, avand un singur job si fara ore in plus, cele pe care le munceam zburau imediat si erai ca in vacanta. Asa ca, sa platesti cateva sute de dolari ca sa ai o vacanta in Yellowstone…eu zic ca merita.

8.Cum ti s-a parut angajatorul? Banii ii primeai la timp?
Banii da, ii primeam la timp, adica la cate doua saptamani. Ce nu mi-a placut la el a fost ca la interviul din Romania a spus ca o sa avem overtime, iar acolo a negat totul.

9.Cum lucrai? In ture sau program fix?

Am lucrat in ture.

10. Ai avut timp si de distractie sau nu prea?
Da! Am putut sa vizitez cam tot parcul. Si daca nu am vazut tot, a fost din vina mea, ca in unele zile libere imi era lene sa ma ridic din pat.😀
Timp era dar nu puteai sa faci prea multe ca …e destul de pustiu pe acolo.

12. Te gandesti sa te reintorci in America la Work and Travel?
Da, vreau. Initial ma inscrisesem si pentru vara asta, dar mai multi factori m-au determinat sa ma retrag. Totusi, sper sa ajung iarasi.
13. Merita aceasta experienta?
Clar! Incurajez pe oricine sa faca asta!
Inveti sa relationezi cu oameni diferiti, cu culturi si obiceiuri diferite. Vezi America, te intorci cu bani(toti ceilalti prieteni ai mei s-au intors cu bani, asa ca sigur te intorci si tu :D), castigi o experienta foarte tare.

14. Ai avea niste sfaturi utile pentru cei interesati de a pleca?
Mmm… sa isi aleaga o locatie din care sa poata ajunge destul de usor si prin alte parti. Adica sa viziteze cat mai mult si in timpul contractului, nu doar la sfarsit.
In rest, agentia te ajuta cam cu toate problemele.

Asteptam noi vesti de anul viitor de la Cristina si ii dorim la cat mai multe experiente de genul!!

Sursa fotografiei: Arhiva personala Cristina Rusnac

Leave a Reply

