La studii in America (1) – Interviu Andreea Erciulescu

imagesAstazi avem un interviu cu Andreea Erciulescu, o tanara care a ales sa studieze in Statele Unite ale Americii. Speram sa va inspire experienta ei si sa mergeti si voi sa studiati acolo🙂 Enjoy!

1. De ce Fort Collins?

Fort Collins este unul dintre cele mai frumoase locuri, in top 10 ‘the best places to live’ (revista Money). Am ales Fort Collins pentru Muntii Stancosi, Rocky Mountains, ale caror varfuri creeaza stampila locului. Oraselul (aproximativ 150 de mii de locuitori) este la o altitudine de aproximativ 1500m. Este locul in care soarele rasare 350 de zile pe an🙂

Fort Collins este unul din asa numitele ‘orase universitare’, pentru ca principala economie si principala populatie sunt reprezentate de universitate, Colorado State University (CSU). Asta creeaza un oras in care securitatea este foarte bine mentinuta, un loc prielnic pentru studii, dar si pentru activitati extracurriculare. Atmosfera esta magica. Studentii sunt cei care mentin orasul energic, cu multe festivaluri si multa distractie. Si cum varfurile muntilor sunt la numai cateva minute departare, drumetiile sunt foarte comune intre localnici.

2. De ce ai ales Colorado State University?

In 2007 am obtinut Bursa Speciala Guvernul Romaniei si aveam de ales o universitate din Europa de Vest sau America de Nord. CSU este una dintre cele mai bune facultati, unde se face foarte multa cercetare, pe langa cursuri. Am ales CSU pentru locatie, apoi pentru Faculatatea de Matematica, si apoi pentru cost.

3. Ce program ai ales sa studiezi?

Am studiat la Facultatea de Matematica, cu dubla specializare in Matematica informatiei si technologiei, si Statistica. Matematica a fost pasiunea mea din totdeauna si programul de la CSU mi-a oferit cursuri foarte bune si ocazii de cercetare cu foarte buni profesori cercetatori, precum Dr. Hulpke, Dr. Kirby, Dr. Betten. Am ‘descoperit’ statistica in anul 2, cand am luat un curs extraordinar. Atunci am declarat a doua specializare si am continuat sa iau cursuri. In anul 3 am inceput sa lucrez in cercetare cu Dr. Breidt, unul dintre mentorii mei. Aceasta experienta este una dintre cele mai importante realizari din viata mea, rezultatul fiind prima lucrare publicata intr-un jurnal prestigios de Statistica, “Autocovariance Structures for Radial Averages in Small Angle X-Ray Scattering Experiment,” in Journal of Time Series Analysis.

4. Ai lucrat in timpul facultatii?

Da. Am lucrat part-time tot timpul (4 ani cat am stat la studii). Am lucrat ca asistent profesor (doar corector, am predat doar cateva ore) in ambele facultati, Matematica si Statistica. Deasemenea, am lucrat ca asistent financiar la Facultatea de Matematica si ca asistent laborator pentru Programul Cursuri la Distanta in Facultatea de Statistica.

In general, sunt foarte multe pozitii deschise pentru studentii care vor sa lucreze. Ca asistent profesor (TA, corector), cu cat inaintezi in program si ai mai multa experienta si rezultate bune la cursuri, cu atat poti sa inaintezi cu corectatul pentru cursuri din ani anteriori (de exemplu, daca ai rezultate bune intr-un curs de anul 2 si esti in anul 3, poti sa fi TA pentru cursul din anul 2 si asa mai departe).

5. Ce este diferit la Colorado State University?

Muntii🙂 Campusul este foarte frumos, vremea se schimba foarte repede si in general este soare si mult verde. Programele de studii sunt foarte bune si cercetarea produce rezultate in cele mai bune jurnale stiintifice, si deci un impact pozitiv pentru omenire.

Programul de Studii Internationale este unul foarte bun, da, diferit fata de alte facultati. Acest program este rulat de oameni competitivi si foarte interesati in necesitatile studentilor internationali. Scopul lor este sa faca tranzitia mult mai usoara si sa creeze legaturi intre toate culturile intalnite. Pe fiecare an creste enorm numarul studentilor internationali. Oare de ce? Pentru ca este intr-adevar un loc special pentru studii.

6. Care a fost procesul de admitere, ai fost ajutat de Fullbright sau te-ai descurcat de una singura?

De ce Fullbright? Sunt multe alte burse🙂 Dupa cum am mentionat, am fost bursier prin programul Bursa Speciala Guvernul Romaniei.

7. Cat ai platit taxa pentru CSU?

Taxele se schimba pe fiecare semestru si pot si gasite pe site-ul universitatii. Cand am studiat eu, taxele erau in jur de $20000 pe an.

8. Ai avut bursa? Daca da, cat acoperea din necesarul tau lunar?

Bursa acoperea taxele de scolarizare si ceva din necesarul lunar. Pentru ca au avut loc ceva schimbari mari in taxele universitare, a trebuit sa acoper unele costuri in ultimele semestre, dar am fost ajutata si de catre Biroul de Studenti Internationali la CSU.

9. Cat estimezi ca ar trebui un roman sa aiba lunar pentru costurile vietii?

Costurile necesare in Fort Collins? Asta depinde de stilul de viata al fiecaruia; ar putea fi intre 800 si 1000 sau mai mult pe luna. De exemplu, chiria poate fi intre 300 si 600 pe luna, depinde daca vrei sa imparti apartamentul cu alti prieteni sau nu, si tot asa. Eu zic ca 1000 pe luna este suficient.

10. Care sunt perspectivele dupa terminarea facultatii? Momentan esti angajat sau continui studiile pentru master?

 

Am terminat studiile in Mai 2011 la CSU. In August 2011 am inceput studiile de masterat/doctorat la Iowa State University, unde sunt momentan. In decembrie 2012 am terminat masteratul si acum continui cu doctoratul. Aici este o alta experienta extraordinara… poate in alt interviu o sa iti povestesc mai multe🙂 11. Cum evaluezi Colorado State University (viata de student, taxele, calitatea educatiei, value for money)?

Value for money? Cred ca experienta de a studia la CSU este nepretuita! Caltitatea educatiei este super pentru costurile pe care le are. Si viata de student… si fara bani si tot poti sa ai viata de student interesanta. Bine, in principiu, daca poti (cititorul) sa obti o bursa si vrei sa alegi o universitatea, cu mare placere iti sugerez CSU!

12. Ce parere ai despre initiativa noastra, blogul PlecLaStudii?

O idee foarte buna! Este foarte important ca romanii sa aiba access la informatie. Nu imi amintesc sa fi fost atat de multa mediatizare (poate deloc) cand eram eu in liceu si ma orientam catre facultati. Ma bucur sa aflu de astfel de bloguri si programe. Continua pentru ca o sa iasa ceva frumos!

13. Un cuvant de final, in caz ca am uitat ceva esential in interviul nostru?

 Go RAMS! RAMS este echipa de fotbal a universitatii CSU, berbecul este mascota.

Go CYCLONES! CYCLONES este echipa de fotbal a universitatii ISU, Cy (o pasare) este mascota.

Fotografie: CSU logo

Sursa: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQbN6ekNGt9DpOVz-_SbaZVbLby9387q8rVRKdeLk-VsEQ3YXroEg

2 Comments

  1. Articol interesant – CSU este o universitate renumita, cel putin in statul Colorado. Ma bucura faptul ca sunt studenti romani ce aleg universitea din Fort Collins.
    Cat priveste datele demografice – in 2011 Fort Collins avea circa 146.000 de locuitori in comparatie cu 60.000 cum e mentional in articol.

Leave a Reply

