La studii in Olanda (1) – Interviu Ileana Constantinescu

Logo Erasmus Universiteit Rotterdam ZWART

1. De ce ai ales Universitatea Erasmus din Rotterdam, de ce nu ai decis sa ramai la Jacobs Bremen?

Din mai multe considerente:

  • In primul rand, am schimbat studiul – in loc sa continui cu Ingineria, am ales sa studiez Management. Ca atare, am cautat o facultate bine clasata si cu traditie.
  • In al doilea rand, ma plictisesc repede. Doi ani jumatate ani de locuit in acelasi oras (jumate de an am facut un internship)sunt suficient pentru mine.
  • In al treilea rand, ador Olanda ca si tara, oamenii sunt foarte faini si ajuta pe cei din jur. Ador mersul pe bicicleta, mancarea, natura.
  • In al patrulea rand, studiul este finantat in mare parte de guvernul Olandez pentru cetatenii EU. Gen platesti 2000EUR taxa de studiu pe an.

In alta ordine de idei, multi din prietenii mei au optat sa studieze in Olanda (in Delft, Eindhoven, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht), majoritatea celorlalti au aplicat pentru master in Anglia.

2. De ce ai ales Rotterdam, Olanda?
Am ales programul CEMS, care conform Financial Times, este clasat numarul 3 la mastere pe Management in Europa.
Mi-a placut Olanda intotdeauna, nu stiam exact cum va fi in Rotterdam. Consider insa ca a fost una din cele mai bune decizii sa optez pentru acest program.
3. Ce program ai ales sa studiezi?
CEMS International Management.
4. Lucrezi, acum cat esti inca studenta la master la EUR?
Inca studenta.
5. Ce este diferit  fata de Jacobs Bremen University?
Depinde de program. Programul ales de mine la Jacobs a fost profund technic. La Rotterdam am ales un program unde se preda pe baza studiilor de caz ca la Harvard Business School. Este greu sa generalizezi, sunt foarte multi internationali in ambele lucruri, profii vorbesc mai bine Engleza la Erasmus, mancarea e mai buna in Olanda.
6. Care a fost procesul de admitere? Ti s-a parut mai greu decat cel de la Jacobs?
Pentru programul meu trebuie sa iei GMATul cu minim 650, sa treci un assessment center si 2 interviuri si sa fii fluent in 3 limbi. In general e mai usor la alte programe. Dezavantaj fiind ca sunt mult mai multi oameni la fiecare program. Gen, la programul de finance sunt 400 oameni.
7. Cat ai platit taxa pentru studii?

Raspunsul il puteti gasi mai sus!

8. Ai avut bursa? Daca da, cat acoperea din necesarul tau lunar?
Nu. Exista burse la Erasmus (si in Olanda in general) insa ele sunt acordate doar cetatenilor Non-EU. Cetatenii EU platesc taxa de studiu de cca. EUR 2,000 pe cand cei Non-EU de 5-10 ori mai mult pentru acelasi program.

9. Cat estimezi ca ar trebui un roman sa aiba lunar pentru costurile vietii in Rotterdam?
Chirie cca. 500-550 in functie de necesitati. Daca stai la camin 450-800.Mancarea este ceva mai scumpa ca in Romania, as spune 150-300 e o cifra buna. Hainele costa exact la fel. In Rotterdam se merge mult la petreceri, e viata studenteasca foarte faina, mai ales la Bachelors. As spune ca minim 750 EUR in plus taxa anuala de studiu. Si bineinteles costul avionului.

10. Care sunt perspectivele dupa terminarea masterului?
Facultatea are o reputatie exceptionala deopotriva pe cercetare si evolutie profesionala. Te poti indrepta in cam orice directie, mai putin USA (unde nu exista decat on campus recruitment la Ivi League si altele). In cazul meu, cel mai probabil ca voi aplica pentru un job in SE Asia. Consider insa si sa raman in Olanda sau Germania.

11. Cum evaluezi Universitatea Erasmus din Rotterdam (viata de student, taxele, calitatea educatiei, value for money)?
Excelent, a fost una dintre deciziile cele mai bune luate, din toate punctele de vedere.
12. Planuiesti sa te intorci in Romania in viitorul apropriat?
Vin in Romania destul de des. Sa lucrez in Romania ar fi prea plictisitor, toti prietenii mei sunt in afara.

Ileana este studenta la master la Universitate Erasmus din Rotterdam, ea a luat licenta la Universitatea Jacobs din Bremen, interviul legat de studiile in Bremen, Germania il puteti gasi aici.

Despre studiile in Olanda am mai scris si in acest post.

Fotografie: Universitatea Erasmus

Sursa: http://2012e.igem.org/wiki/images/5/5d/AMPLINO-Erasmus.jpg

Leave a Reply

