O poveste cu tâlc…made in Romania

print500Zilele trecute mi-am adus aminte de o experienta destul de neplacuta din trecut pe care vreau sa o impartasesc cu voi:P

Se intampla acum 3 ani, tocmai terminasem clasa a 12-a si cred ca dadusem si bacul si am fost chemati sa ne ridicam diplomele/adeverintele si cum evident ca secretarele nu sunt niciodata pregatite am asteptat vreo 3 ore ca sa putem semna pentru actele acelea care nu spun nimic despre noi….

Eram in fata liceului si am auzit la un moment dat o discutie de familie(sot-sotie, fiica, el era roman, terminase liceul unde terminasem si eu acum multi ani iar cele doua doamne de origine americane). Evident ca portarul nu i-a lasat sa intre sa viziteze liceul si simtul meu civic [pe care il detest maxim si tot incerc sa il las deoparte] m-a facut sa ma ofer sa le fac eu turul (impropriu zis turul, intrau cu mine pentru ca nu le zicea nimeni nimic, eram in liceul ala de 8 ani, aveam wildcard peste tot), raspunsul a fost unul care m-a marcat pe viata:

“Pleaca, nu dau ciubuc.”

A fost la momentul acela unul dintre cele mai penibile lucruri din viata mea, intre timp au mai aparut alte 100, dar asta nu mai conteaza acum. M-am intors, cred ca printre dinti mi-au scapat niste cuvinte nu foarte demne … si am ramas frapat de ceea ce mi se intamplase.

Cum l-am vazut eu pe el atunci si cum il vad acum?

Evident ca  mi-a dat impresia de mare om ajuns in America pe usa din dos, sigur si-a gasit job unde trebuie sa curete peste, s-a indopat toata viata cu McD si si-a spus rudelor ca a ajuns mare B0$$ de B0$$ prin America si este director (chit ca e vorba de pescarie si de actiunea de a eviscera pestii). Un om complet neinformat si ramas cu ideea ca toata lumea cere ciubuc/spaga pentru orice, care nu isi poate depasi granitele. Un om care sigur nu a facut o facultate in America pentru ca exact acest lucru nu vei invata vreodata de la o facultate de acolo!

Jenant din toate punctele de vedere, nu mare mi-ar fi mirarea ca el/alaturi de foarte multi cunoscuti care au plecat prin zonele acela fara sa urmeze o facultate acolo sa se incadreze din categoria “Am pus steagul Romaniei la ranch-ul meu mare cumparat printr-un imprumut pe 200 ani ca sa arat ca sunt mandru ca sunt roman”, chiar daca  el nu mai are nicio treaba cu Romania si se duce la vot complet dezinformat si o data la cativa ani condamna romanii din Romania la nepasare si nesimtire.

Concluzie

Sfatul meu ar fi urmatorul, sper din tot sufletul sa nu faceti ca el:-) Munca si studiile in strainatate sunt o optiune a fiecaruia, nu o condamnare a poporului de unde provenim. Dar, eu sper si sunt sigur ca o sa mergeti la facultati foarte bune si o sa invatati foarte multe lucruri pe care ulterior sa le aplicati aici, acasa, asa ca toti tinerii frumosi si destepti cu care am avut placerea sa discuta de-a lungul timpului.

Evident ca acest post este foarte malitios , dar am incercat sa va fac sa intelegeti ca originile nu se uita si ca nu peste tot in Romania trebuie sa dai spaga pentru ceva, evident exista acest obicei, dar nu toti sunt la fel.

P.S. Poza era prea tare ca sa nu o atasez acestui post!!

Sursa foto: http://www.adplayers.ro/files/article_pictures/back/MIE/print500.jpg

Leave a Reply

