România Nevăzută: Paul Ardeleanu sau cum sa devii foarte bun in domeniul tau

1305406_1413708758843305_714131537_nContinuam rubrica noastra “Romania Nevazuta” si discutam cu Paul Ardeleanu, public speaker trainer si coach in domeniu. Despre cum transformi o pasiune intr-o meserie si ce inseamna primul pas spre o afacere, am aflat de la Paul🙂

  • Cum te-ai decis ca o astfel de meserie s-ar potrivi pentru tine?

Totul a inceput dupa ce am participat la un concurs de Public Speaking in limba engleza. Pana la acel concurs nu stiam ce inseamna sa vorbesti in public si mai mult decat atat, eram foarte inspaimantat de aceasta idee. Pe atunci ma uitam destul de des la oratori motivationali din alte tari insa nu mi-as fi imaginat ca as fi putut fi eu cel din fata. La acel concurs de Public Speaking am castigat locul 2 la faza nationala si de atunci a inceput sa imi placa sa fiu persoana din fata care le vorbeste oamenilor. Cu timpul mi-a placut din ce in ce mai mult si oamenii imi spunea : „Paul, tu vorbesti destul de bine in public. Nu ma inveti si pe mine?”. Si de aici totul a curs catre meseria de speaker, trainer si coach in Public Speaking. Practic toata astea inseamna Expert in Public Speaking.

  • Ce înseamna Coaching4you si cu ce se ocupă această afacere?

Coaching 4 You este una din cele mai active firme de Business Coaching din Romania. Practic, noi il ajutam pe proprietarul de afacere sa isi dezvolte afacerea. De multe ori proprietarul de afacere este prea ocupat sa joace in interiorul afacerii si nu mai vede din exterior, iar business coach-ul este acea persoana care il ajuta sa se concentreze pe strategie si dezvoltare. Noi oferim proprietarului de afacere servicii complete de dezvoltare precum : Marketing, Fidelizarea clientilor, Comunicare, Vanzari si am adaugat si partea de Public Speaking.

  • Ce fel de training-uri susții?

Eu am un singur subiect : Public Speaking. Imi doresc sa devin cel mai bun la un singur lucru, nu neaparat sa cunosc mai multe subiecte la un nivel mediu. Pe partea de Public Speaking ii ajut pe oameni sa isi structureze mesajul, sa isi controleze emotiile, sa transmita mesajul memorabil si de impact si sa se foloseasca de voce si corp pentru a da putere mesajului.

  • Spune-ne mai multe despre tine (studii, joburi, activităti,etc).

Ce este cel mai relevant este ca am fost timp de 4 ani ambasador la Centrul Gifted Education unde am promovat si sustinut cauza copiiilor supradotati. Pe partea de studii am terminat facultatea de Marketing, ciclul licenta si acolo am spus stop invatamantului formal. Una din activitatile mele preferate este alergatul, am participat la un maraton si nu planuiesc sa ma opresc aici

  • De ce nu își deschid tinerii români afaceri?

Pentru ca nu reusesc sa aplice principii de baza de marketing. In mod normal as fi dat alt raspuns insa chiar inainte sa iti raspund la aceste intrebari am avut o discutie foarte captivanta cu o persoana tanara care doreste sa isi deschida un business si imi povestea despre ideea ei. In primele 5 min mi-am dat seama de 3 mari provocari: Nu a identificat o problema (care este problema pe care afacerea ta o rezolva?), Nu a identificat un public platitor (sunt oamenii dispusi sa plateasca pentru solutia ta?) si nu reusea sa explice afacerea in termeni simpli. Richard Branson spunea : „Daca o persoana nu poate sa isi explice afacerea in 10 cuvinte sau mai putin, este o porcarie”.

  • Cum ți se pare interesul tinerilor romani pentru public speaking? Vorbim aici despre un interes crescut sau inca suntem departe de ceea ce ne dorim?

Tinerii isi doresc sa invete sa vorbeasca in public. Vad acest lucru deoarece din ce in ce mai multe persoane sunt interesate si participa la trainingurile mele. Tinerii si oamenii in general au descoperit un adevar fundamental : Abilitatea de a vorbi in public nu mai este doar abilitate bine de avut ci este o abilitate indispensabila in ziua de azi. Fie ca vrei, fie ca nu vrei esti pus in situatia in care trebuie sa vorbesti in public. Ce faci atunci? Te ascunzi? … Nu mai bine iti exersezi muschiul vorbirii in public pentru ca atunci cand primesti o astfel de oportunitate sa spui : „Super! De abia astept sa ma duc si sa le vorbesc.”

  • Ce subiecte abordezi în discursurile tale si cum te decizi asupra lor?

Eu sunt persoana care vorbeste in public despre vorbitul in public. Subiectele mele sunt in zona de : cum sa iti structurezi o prezentare, cum sa iti gestionezi emotiile, cum sa incepi si sa incei un discurs cu impact, cum sa iti creezi un material vizual care sa te ajute nu sa te incurce.

  • Ești unul dintre cei mai bine cotați speakeri din Bucuresti, cum ai reușit aceasta performanța?

Cred ca sunt cuvinte un pic cam mari pentru a ma descrie. Eu doar am vorbit in public si continui sa fac asta. De multe ori ma intreb, ce anume le place oamenilor la mine pentru ca eu nu ma vad atat de mare? Nu am reusit sa imi dau un raspuns.

  • Intrebare încuietoare, ce te face fericit?

Unul din cele mai implinitoare lucruri pentru mine sunt atunci cand un participant la unul din cursurile mele vine la mine si imi spun : „Iti multumesc pentru ceea ce mi-ai spus la acel training. Am folosit sfaturile tale si s-a vazut in prezentarea mea şi s-a vazut diferenta”. Pentru mine, cand aud astfel de cuvinte este cea mai dulce miere pe care o pot gusta.

  • Ce îi sfatuiești pe tinerii din ziua de azi despre orientarea în carieră? Făcând ceea ce îți place, automat ai satisfacții, dar oare si bănești? (strict referindu-ne la situația din România).

Sa isi gaseasca pasiunea. Este cel mai important lucru pe care il poti, la orice varsta te afli. Eu mi-am aflat pasiunea experimentand: am mers in tabere, am facut voluntariat, am fost la traininguri si conferinte. Dupa ce iti descoperi pasiunea pasul urmator este sa vezi cum o monetizezi si aici vin intrebarile de baza din marketing. Un lucru esential de avut in vedere este urmatorul : Orice pasiune este monetizabila.

  • Churchill sau Hitler? (din punct de vedere al public speaking-ului)

Churchill pentru ca era un mare orator la fel ca si Hitler insa spre deosebire de el folosea aceasta abilitate intr-un scop nobil

  • Ce planuri de viitor ai, ce alte proiecte ai in minte?

Curand o sa lansez un seminar de Public Speaking gratuit in care o sa prezint care sunt cei 7 pasi pentru un discurs genial. Ca sa afli de acest seminar te invit sa urmaresti pagina mea de facebook : https://www.facebook.com/Paul.Ardeleanu0

  • Un cuvânt de final?

Este mai mult o propozitie si este motto-ul meu : Descoperă plăcerea de a vorbi în public!

Leave a Reply

