La studii in Franta (2) – Interviu Elena Tomsanu – Telecom SudParis

Astazi mergem in Franta😛, la Evry, langa Paris si discutam cu Elena Tomsanu despre Telecom SudParis.

10364266_770099146355453_1014755451_n

1.Cum te-ai decis sa pleci sa studiezi in Franta?

Eram studenta in anul III in cadrul Facultatii de Electronica, Telecomunicatii si Tehnologia Informatiei (ETTI) din Universitatea Politehnica Bucuresti. Imi alesesem specializarea TST (Tehnologii si Sisteme de Telecomunicatii) din semestrul al doilea al anului III.

Imi placea ceea ce faceam, dar simteam nevoia de a descoperi si altceva. Dar parca asteptam sa vina oportunitatile la mine deoarece eu nu imi faceam curaj si sa imi iau inima in dinti si sa caut burse sau programe de dubla diploma.

Prin ianuarie 2012, pe site-ul facultatii a aparut un poster anuntand posibilitatea realizarii unui program de dubla diploma intre ETTI si o universitate din Franta (Telecom SudParis, TSP ).

Super, mi-am zis, uite oportunitatea pe care am asteptat-o.

Dupa discutii cu familia si prietenii am decis sa aplic. A urmat pregatirea dosarului de candidatura (scrisori de recomandare, scrisoare de motivatie, fisa cu notele din cei 3 ani de facultate, atestat de limba engleza/franceza) si multe sperante.

Dupa acceptarea dosarului, a urmat etapa interviului realizat prin Skype. Acesta constand in discutii de prezentare in franceza(cine sunt, de ce am ales ETTI, de ce am aplicat, ce asteptari am de la TSP).

Raspunsul oficial a venit dupa o luna, eram acceptata.

Ce era de facut in continuare?

 

2.De ce Franta?

Am avut sansa sa am o profesoara de nota 10 la limba franceza. Fiind intr-o clasa cu profil matematica-informatica aveam un interes mai ridicat pentru matematica decat pentru limba franceza. Dar doamna profesoara a vazut in noi un potential ridicat si ne-a incurajat sa invatam si franceza.

Mereu ne spunea: „ In Franta veti gasi posibilitati de burse si studiu intotdeauna. Poate veti dori sa mergeti cu burse acolo si nu vreau sa regretati ca nu ati invatat franceza la timp. Mai bine ma injurati acum si sa imi multumiti mai tarziu.”

La BAC am ales sa dau examen la franceza si doamna profesoara mi-a spus niste cuvinte care mi-au ramas intiparite in minte: „Tu poti sa ajungi departe daca o sa continui cu matematica si franceza!”

Indrumata de acest sfat, mi-am dorit intotdeauna sa ajung la studii in Franta.

Aceasta ocazie era perfecta pentru mine.

3.De ce Telecom SudParis?

Telecom SudParis este o „grande école d’ingéniuers”. Fost Institut National de Telecomunicatii din Paris, Telecom SudParis ocupa locul al doilea in clasamentul celor mai bune „grandes école d’ingéniuers” din Franta pentru specializarile: inginer in retele si telecomunicatii si inginer in sisteme informatice.

10379253_770099136355454_1650671140_n

 

4.Ce curs ai ales si de ce?

Am ales specializarea „High Tech Imaging” in cadrul careia am urmat cursuri despre compresie video si 3D, segmentare de imagine, indexare multimedia, prelucrare de imagine medicala si multimedia gaming.

De asemenea am mai urmat niste cursuri de realitate virtuala, realitate augmentata, sisteme inteligente pentru robotica, cat si un curs de implementare a unor algoritmi pentru jocuri video.

Complexitatea si multitudinea proiectelor propuse in cadrul fiecarui curs au dus la o mai buna acumulare a notiunilor studiate.

Mi-a placut programul de studii de aici deoarece, nu s-a pus accent foarte mult pe teorie, ci mai mult pe proiecte, prezentari si studii de caz.

 

5.Chirie ‘on campus ‘ sau ‘off campus’?

Pentru primul an petrecut la studii in Franta a reusit sa beneficiez de o Bursa Erasmus (475,5 ϵ /luna). Din aceasta suma reuseam sa imi platesc chiria pentru caminul „on campus”. Lunar plateam 400 ϵ chirie, dar mi se rambursau ulterior in jur de 100 ϵ de catre CAF (Caisses d’allocations familiales).

In al doilea an, nu am mai avut Bursa Erasmus si am decis sa imi gasesc un alt loc de cazare mai ieftin. Am depus o cerere de cazare intr-un camin ‘off campus’ (o rezidenta pentru studentii straini). Aici platesc chirie tot in jur de 400ϵ, dar mi se ramburseaza 250ϵ de catre CAF.

Asadar, momentan platesc aproximativ 150ϵ pe chirie, am o camera mai mica (12), cu baie si plita electrica in camera.

Sfatul meu pentru studentii care doresc sa gaseasca cazare ieftina in Franta, este sa incerce sa isi depuna un dosar pe site-ul: http://www.adele.org . Pentru fiecare regiune si oras sunt disponibile mai multe tipuri de rezidente pe placul si bugetul fiecaruia.

 

6.Cum ti se pare Evry/Paris?

Orasul in care este localizata facultatea Telecom SudParis, Evry, se afla la o distanta de aproximativ 40Km de Paris. Sunt trenuri la fiecare 20 minute de aici inspre Paris si nu fac mai mult de 40 de minute. Asadar pot spune ca in Evry doar studiez, pentru ca majoritatea timpului liber mi-l petrec in Paris.

Si ce alt oras mai bun pentru vizitat, pentru plimbari prin parc sau pe malul Senei, decat Parisul?

 10346820_770099149688786_649526480_n

7.Ce activitati extracuriculare ai avut in timpul facultatii?

In campus, studentii se organizeaza in grupuri de canto, teatru, si dans.

In fiecare joi, dupa amiaza, aveam program pentru activitati sportive gratuite si pentru toti studentii. Aveam de ales de a merge la tenis, handbal, fotbal, scrima, fitness si alte sporturi.

De asemenea, erau grupuri de studenti care lucrau pe proiecte de robotica, electronica, retele. Tot studentii se ocupau si de administrarea serverelor si a retelei de internet din campus.

In fiecare miercuri seara, se organiza in campus un „Club biere”, cu multa bere ieftina asa ca pt bugetul unui student, muzica ok si atmosfera buna pt socializare.

S-au organizat excursii, nu foarte scumpe, pentru mers la sky sau vizitat diferite orase precum Barcelona, Praga sau Amsterdam.

 

 8.Cat de repede ti-ai gasit job?

Acum sunt in stagiul de sfarsit de studii.

L-am gasit relativ repede, deoarece aici firmele au nevoie de stagiari si ii prefera pentru ca sunt dornici de invatare si foarte motivati.

Un alt avantaj in gasirea stagiului a fost faptul ca universitatea la care am studiat aici, este bine cotata si majoritatea absolventilor ei lucreaza in marile companii.

10374223_770099156355452_149836349_n

9.Cum ti s-a parut procesul de aplicare?

Procesul de aplicare este unul simplu.

Facultatea si profesorii pun la dispozitia studentilor multe posturi pentru stagii/joburi.

Trebuie doar un CV bine realizat, o scrisoare de motivatie bine structurata pe profilul postului, multa incredere si ambitie.

Eu am aplicat prin luna noiembrie a anului trecut, pentru cateva posturi la diferite companii de R&D si software development.

Am avut vreo cinci interviuri in luna ianuarie, dintre care am fost acceptata la trei din ele, si in urma selectiei si deciziei mele, din februarie deja incepeam munca.

10.Ce le recomanzi celor care vor sa studieze in Franta?

Le recomand sa se inarmeze cu multa ambitie, rabdare si curaj.

Se stie ca francezii au un spirit interprinzator destul de dezvoltat si incearca sa transmita acest aspect si generatiilor viitoare. De aceea, mai presus de chestiile tehnice si de specialitate, ceea ce se dobandeste in scoala franceza, este faptul ca inveti sa iti „vinzi ” ideile si sa te prezinti mai increzator si mai convingator.

Si asta face diferenta.

10357870_770099143022120_296659224_n

11.Planuiesti sa te intorci in Romania sau nu? Ce intentii ai pe viitor?

Da, planuiesc sa ma intorc in Romania.

In domeniul meu, sunt sigura ca voi gasi un post pe placul meu si in tara.

Industria IT a inceput sa se dezvolte bine si la noi. Si nicaieri nu e mai bine ca acasa.

 

12.Care sunt perspectivele dupa terminarea facultatii?

Momentan pot spune ca ma aflu la un nivel favorabil din punct de vedere al oportunitatilor de viitor.

Cu facultatile terminate in Romania si in Franta, am de ales locul in care in voi cauta un loc de munca.

Peste tot se cauta „creiere inteligente” si daca mai adaug putina ambitie si dorinta de munca, imi pot gasi un job pe placul meu oriunde, sau daca nu, mi-l voi crea singura.

Si acesta deviza , consider ca, ar trebui sa ne ghideze pe fiecare dintre noi.

 

13.Un cuvant de final ?

Ii incurajez pe toti cei care doresc sa plece la studii in strainatate, sa faca acest pas!

Merita!

Voi sta la dispozitia oricui care doreste mai multe informatii despre studiile in Franta si experienta mea la Telecom SudParis. Puteti sa imi scrieti la adresa: tomsanu_georgiana@yahoo.com.

 

Leave a Reply

